Kako skinuti salo na stomaku?

Najbolji način da skinete salo na stomaku je da ne budete… (kao na slici)

Jer ako ti je dnevni unos ogroman, ne postoji trening koji će spržiti toliko kalorija koliko možeš da preteraš. Jedan kroasan sa eurokremom ima 450 Kcal i da bi potrošio 450 Kcal treba da plivaš 1 sat laganim tempom. To znači da ako sebi daš malo oduška u hrani (a već si gojazan/na) treba da treniraš 3-4 sata dnevno. Što je nerealno.

Knjiga može da pomogne u skidanju sala

Da li ste znali da mozak troši 20% energije tela. To znači da je veliki potrošač enerije. Zato smatram da osobe koje hoće da smršaju treba da čitaju! Time će dodatno angažovati moždane vijuge i povećati potrošnju na račun velikog potrošača. A istovremeno smanjiti vreme koje troše razmišljajući šta da pojedu.

Za dodatne informacije zakažite probni trening u Top Gym-u.

Bojan 

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde i dopusta od strane autora. 

Razbijanje mitova u treningu N4

Kreiranje programa treninga je prava poslastica za dobre trenere i velika muka za loše.

RAZBIJANJE MITOVA

Mit broj 1

Vežbe sa opterećenjem se rade kada vežbač savlada vežbe sa težinom sopstvenog tela!

Pomenuta tvrdnja uglavnom nije tačna jer žene i deca na početku trenažnom procesa uglavnom imaju slabe mišiće gornjeg dela tela u odnosu na telesnu težinu i vežbe kao zgibovi ili čak sklekovi su prezahtevne za njih. Zato ima smisla da rade vežbe sa spoljnjim opterećenjem na početku u kombinaciji sa vežbama sa težinom tela. Kada su vežbe za noge u pitanju uvek se rade prvo vežbe sa težinom tela, a onda se dodaje spoljno opterećenje.

Mit broj 2

Vežbe je uvek neophodno prvo raditi sporo, a tek kasnije ubrzavati brzinu izvođenja pokreta!

Pojedine vežbe imaju smisao samo rada se rade brzo ili eksplozivno. Te vežbe treba odmah raditi brzo i obučavati vežbače da ih odmah rade brzo. Zato ovaj princip ne važi za te vežbe, kao što su: trzaj, nabačaj, skokovi itd.

Ako želite još informacija o ovoj i sličnim temama registrujte se za učešće na nekom od Top Academy seminara klikom na ovaj link.

Bojan

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde i dopusta od strane autora.

Vežbe mobilnosti

Šta su vežbe mobilnosti? Termin MOBILNOST (u kontekstu treninga) definišem kao SNAGA U KRAJNJIM AMPLITUDAMA POKRETA. Bitne elemente u treningu treba pojednostaviti, a ne zakomplikovati. Upravo to pokušavam sa shvatanjem pojma i strukture vežbi mobilnosti.

Ako ovako posmatramo mobilnost, onda se ona ne može odvojiti od snage, jer je samo jedna od podkategorija vežbi snage. Preduslov za razvoj mobilnosti je razvoj fleksibilnosti tj. pasivne amplitude pokreta. Ovo je vežba za razvoj fleksibilnosti.

Primeri vežbi mobilnosti

Osnovni preduslov da bih neku vežbu svrstao u kategoriju vežbi mobilnosti je da se tokom izvođenja generiše sila. Evo primera:

Videli ste dve vežbe mobilnosti za kukove, kolena i skočne zglobove. Da li su pomenuti zglobovi u krajnjim amplitudama – JESU. Da li je potrebno generisati silu da bi se zadržale pozicije ili kretalo kroz krajnje amplitude – DA. To je onda MOBILNOST.

Bojan 

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde i dopusta od strane autora. 

Skocni zglob: prevencija i rehabilitacija

Povrede skočnog zgloba su česte, posebno u sportu, a prevencija i rehabilitacija se uglavnom rade pogrešno ili bar nepotpuno. Ono što smatram neadekvatnim, je sprovođenje samo bazičnih medicinsko rehabilitacionih vežbi, koje posle veoma kratkog vremena kada se tkivo adaptira gube smisao.

Da li stvarno mislite da se vežbama kao na donjoj slici adekvatno priprema skočni zglob za sve pokrete i položaje na koje treba da se adaptira tokom svakodnevnih kretnji ili u sportu?

NE!!! Skočni zglobovi trpe velike sile. Zato moraju biti trenirani da trpe velike sile. Pogledajte sliku ispod.

Sem u početnim fazama rehabilitacije posle povrede, vežbe kojima se trebaju tretirati povrede skočnog zgloba su prikazane na videu.

Ovo su samo primeri vežbi koje se u Trening centru Top Gym rade u početnim fazama treninga prevencije od povrede skočnog zgloba. One se progresivno otežavaju sve do nivoa kada se rade skokovi i doskoci na skočni zglob koji je u inverziji.

Bojan

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde i dopusta od strane autora.

Individualni trening

Ako ne znaš kako da treniraš, plati trenera, i to za individualni trening. NE personalni trening! Individualni trening znači da je trener prilagodio trening tvojim potrebama. A personalni znači da trener stoji pored tebe!

Da bi trener prilagodio – individualizovao program treninga prema tvojim potrebama mora da na početku vaše saradnje testira tvoje sposobnosti. Ukoliko te ne testira, plaćaš personalnog trenera i on će da stoji pored tebe i lepo da te slika za FB ili IG dok radiš trening.

Sledeće, potrebno je da ti objasni kako će program treninga prilagoditi tvojim potrebama. Šta je najbitnije i šta će se često raditi na treningu, a šta je manje bitno. Zatim, treba da ti predstavi plan treninga jer ima znanja i iskustva u radu sa osobama sličnim tebi.

Kako da ukapiraš da li te trenira personalni trener?

Pitaj ga/je ova osnovna pitanja:

  • Zašto radim ovu vežbu?
  • Zašto radim ovoliko serija?
  • Zašto radim ovoliko ponavljanja?
  • Zašto mi trening traje X minuta?
  • Zašto je vežba X bila na početku treninga a vežba Y na kraju?

Posle prvog, eventualno drugog pitanja, sve dileme će ti biti otklonjene.

Individualizacija treninga

Individualizacija treninga znači da je trener sve aspekte treninga prilagodio tvojim potrebama. A to znači: trajanje treninga, broj i vrstu vežbi, broj serija i ponavljanja za svaku vežbu, trajanje pauza između vežbi, način komunikacije, način demonstracije vežbi.

Pošto već plaćaš trenera, plati nekoga ko će kvalitetno da uradi posao, a da se ti pritom osećaš lepo.

Bojan 

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde i dopusta od strane autora. 

Specijalista za fizicku pripremu / Strength and Conditioning Coach