Razbijanje mitova u treningu N2

Trening snage je neiscrpna tema o kojoj se može pričati i pisati u nedogled. Zabluda je mnogo, ovim putem razrešićemo nekoliko.

RAZBIJANJE MITOVA

MIT BROJ 1

Treniranjem ekscentrične faze pokreta stvara se pozitivan uticaj na koncentričnu fazu pokreta!

Sa osobama koje ne mogu da urade ni jedan zgib, radeći samo fazu spuštanja NEĆETE kreirati bitan uticaj na fazu podizanja. Tokom ekscentrične faze pokreta telo uključuje odbambene mehanizme kako bi se zaštitilo od povrede, posedno pri većim brzinama pokreta i u krajnjim amplitudama. U koncentričnoj fazi pokreta vi te mehanizme želite da isključite. Radeći ekscentričnu fazu takođe trenirate drugačiji motorni obrazac koji nije identičan onom u koncentričnoj fazi. Vrlo je očigledno da ovakav obrazac treninga ima  limitiran efekat.

MIT BROJ 2

Snaga se razvija i sa 12… 14… 16… 18… 20… ponavljanja!

Trenažni efekti na razvoj snage se postižu samo sa vežbama koje se rade do 10 ponavljanja sa adekvatnim opterećenjem. Ukoliko sa datim opterećenjem radite veći broj ponavljanja od 10 razvijate izdržljivost u snazi ili samo izdržljivost. Takođe, ukoliko sa datim opretećenjem možete da radite serije sa više ponavljanja od 10, to opterećenje nije dovoljno veliko da bi se ostvario efekat na razvoj snage.

Ako želite još informacija o ovoj i sličnim temama registrujte se za učešće na nekom od Top Academy seminara klikom na ovaj link.

Bojan

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde i dopusta od strane autora.

Da li radite vežbe istezanja?

Da li radite vežbe istezanja? Ako radite, to je OK. A zašto radite vežbe istezanja? Ako ne znate odgovor, mogu vam pomoći. U Trening centru Top Gym vežbe istezanja se rade jer se:

  • Uči telo kako da poveća opseg pokreta u zglobovima
  • Nervni sistem uči kako da kontroliše novostečene zone pokreta
  • Progresivno jačaju vezivne strukture oko zglobova i osposobljavaju da trpe opterećenje u krajnjim amplitudama pokreta
  • Istezanjem centralni nervni sistem uči kako da krajnje amplitude pokreta u jednom zglobu integriše u složene motorne obrasce

Imajte u vidu da vežbama kao na slici ispod nećete postići sve ove trenažne efekte.

Ako niste sigurni kako da ostvarite gore navedeno posetite sajt www.topgym.rs i upoznajte se sa temama Top Academy seminara.

Bojan

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde i dopusta od strane autora.

Razbijanje mitova u treningu N1

Mnogi fitnes treneri počinju trening sa svojim klijentima vežbama sa foam rollerom. To je sjajno. To znači da uče, da se usavršavaju i da napreduju. Nažalost mali broj njih zna zašto to rade i nekritički veruju fitnes trendovima.

RAZBIJANJE MITOVA

Mit broj 1

Masiranjem uz pomoć rollera se utiče na mišićno tkivo!

Vežbama sa foam rollerom se direktno ne utiče na mišićno i vezivno tkivo, već na centralni nervni sistem (CNS). Goldžijev tetivni organ (GTO) reaguje na promenu napetosti u mišiću. Usled masaže dolazi do promene napetosti u mišićima usled pritiska koji se vrši rolerom na šta reaguje GTO. Zatim preko eferentnih nerava šalje se impuls u mozak i tek nakon toga iz CNS stiže odgovor da se stepen napetosti u mišiću smanji tj da se opusti. Na nivou mišićnog tkiva NEMA PROMENA!

Mit broj 2

Vežbe treba raditi u pravcu pružanja vlakana mišića!

Pritisak kojim se vrši na vezivno i mišićno tkivo tokom vežbi sa rollerom je tako mali da ne može izazvati strukturalne promene na tkivu. Zato ću još jednom ponoviti TOKOM VEŽBI SA FOAM ROLLEROM NE DOLAZI DO STRUKTURALNIH VEĆ FUNKCIONALNIH PROMENA NA NIVOU MIŠIĆNO-VEZIVNOG TKIVA. Zato kako god da masirate efekat je isti.

Ako želite još informacija o ovoj i sličnim temama registrujte se za učešće na nekom od Top Academy seminara klikom na ovaj link.

Bojan

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde i dopusta od strane autora.

Poklon seminar

Seminari u organizaciji Trening centra Top Gym postigli su veliku popularnost među fitnes i kondicionim trenerima. Poslednji u nizu pod nazivom FUNKCIONALNI TRENING U SPORTU poklanjamo svima koji žele da čuju korisne i interesantne informacije u oblasti fizičke pripreme u sportu.

Predavači na pomenuom seminaru su bili bivši vrhunski sportisti Ivan Lapčević i Nikola Manojlović i osnivači Trening centra Top Gym: Bojan Avramović i Mladen Opačić.

Uživajte u predavanjima!

Predavanje 1

Predavanje 2

Deo predavanja 3

Veliko hvala svim učesnicima Top Academy seminara u 2017. i 2018. godini. Učinili ste da Top Gym napreduje izuzetnom brzinom.

Bojan

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde i dopusta od strane autora.

Top Gym seminar – Korekcije motornih obrazaca u funkcionalnom treningu

Ne možete svoje klijente da naučite pravilnoj tehnici pokreta… Dođite na Top Academy seminar 2. juna 2018. Sve dileme u vezi motornih šema pokreta će vam biti razjašnjene i pred vama se otvara novi uvid u pristup treningu.

Motorni obrasci pokreta predstavljaju šeme na osnovu kojih nervni sistem kontroliše i koordiniše pokrete lokomotornog aparata. Neadekvatni obrasci pokreta mogu biti uzrok povrede ili mišićnih disbalansa. Nakon identifikacije potencijalnih problema učesnici seminara će biti u prilici da nauče kroz koje faze se motorni obrasci koriguju i koje zakonitosti po kojima funkcioniše ljudsko telo moraju da poštuju kako bi imali najbolje trenažne efekte. Na poznatoj adresi Trening centra Top Gym, ul. Borisavljevićeva 6, Autokomanda, Beograd. Čekamo vas na najnovijim informacijama iz oblasti funkconalnog treninga.

Program seminara (4 sata)

  • 00.00 – 00.10: Registracija polaznika
  • 00.10 – 00.55: Principi i pravila po kojima se koriguju motorni obrasci pokreta (T)
  • 00.55 – 01.00: Pauza
  • 01.00 – 01.40: Korekcije motornih obrazaca pokreta gornjeg dela tela i trupa (P)
  • 01.40 – 02.00: Pauza
  • 02.00 – 03:30: Korekcije motornih obrazaca pokreta trupa i donjeg dela tela (P)
  • 03.30 – 04.00: Diskusija, rezime, podela sertifikata

T – teorija / P – praksa

Promo period je do 5. maja 2018. sa cenom 3995 rsd. Puna cena  seminara je 4700 rsd. Za studente imamo posebnu cenu – 4100 rsd.

Način registracije i uplate

  • Poslati e-mail na seminar@topgym.rs (ime i prezime, br. telefona, e-mail, naziv seminara)
  • U roku od 3 dana od e-mail prijave izvršiti uplatu na žiro račun 125000000182289192 (svrha uplate – članarina)
  • Rok za slanje prijava je 7 dana do početka seminara. Prijave poslate posle naznačenog roka neće biti prihvaćene

Obratite pažnju i na ovo:

  • Seminar je praktičnog karaktera i polaznici treba da ponesu čistu sportsku odeću i obuću.
  • Na seminar je potrebno doći 10 min pre početka, zbog registracije učesnika.
  • Po završetku seminara svaki od polaznika dobija sertifikat.
  • Minimalan broj polaznika za seminar je 6, a maksimalan 15 polaznika.

U cenu je pored prisustva na seminaru i prilike da naučite kako se koriguju motorni obrasci pokreta uključena i godišnja članarina u internoj Facebook grupi gde se edukacija nastavlja i dele najkvalitetnije informacije iz fitnes indrustrije i sporta.

Dodatne informacije se nalaze na ovom linku.

Bojan

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde i dopusta od strane autora.

Specijalista za fizicku pripremu / Strength and Conditioning Coach