Uloga trbusnih misica

snaga_u_funkciji_rezultata

Pogledajte dobro sve slike sportista koje se nalaze u galeriji ispod. Pokušajte da primetite da li njihovo kretanje karakteriše nešto zajedničko.

Rotacije u sportu

ATLANTIC CITY, NJ - JULY 14: Kermit Cintron knocks out Walter Mathysse in the second round during their IBF Welterweight Championship fight on July 14, 2007 at Boardwalk Hall in Atlantic City, New Jersey. (Photo by Al Bello/Getty Images)
ATLANTIC CITY, NJ - JULY 14: Kermit Cintron knocks out Walter Mathysse in the second round during their IBF Welterweight Championship fight on July 14, 2007 at Boardwalk Hall in Atlantic City, New Jersey. (Photo by Al Bello/Getty Images)
6
6

Ako ste dobro pogledali mogli ste da primetite da kretnje svih sportista u svojoj strukturi imaju POKRETE GORNJEG I DONJEG DELA TELA U SUPROTNIM SMEROVIMA. Pogledajte ponovo! Na jednu stranu se kreću ramena i ruke, a na drugu karlica i noge. Gotovo svi pokreti se izvode u transverzalnoj ravni, to znači rotacije na levu i desnu stranu. Pokreti donjeg dela tela se vrše u zglobu kuka, a pokreti gornjeg dela tela u zglobu ramena i grudnom delu kičmenog stuba.

Šta se nalazi između?

Između je lumbalni deo kičmenog stuba. Lumbalni deo kičme po svojoj strukturi treba da bude izuzetno stabilan. Stabilnost je bitna jer je potrebno sile koje se generišu aktivnošću mišića oko kuka preneti ka gornjem delu tela i sile generisane oko zgloba ramena preneti ka kukovima.

Šta se još nalazi između?

Mišići trupa. Mišići trupa oktužuju lumbalni deo kičme i pružaju joj stabilnost. Donji pripoji mišića trupa su na KARLICI, dok su gornji pripoji na TORAKALNOM DELU KIČME i rebrima.

misici_trupa

Od snage mišića trupa zavisi koliko će kičma biti STABILNA tj. koliko dobro se mišići SUPROSTAVLJAJU POKRETIMA. Da trbušni mišići i svi ostali mišići trupa ne vrše prvenstveno STABILIZACIONU ULOGU telo bi se pri pokretima prikazanim na slici zamotalo u spiralu.

spirala

Kada se jedan deo tela rotira na jednu stranu a drugi ostaje fiksiran ili se rotira na suprotnu, veza između delova mora biti stabilna i jaka kako bi kinetički lanac ostao postojan i da ne dođe do povreda.

Trenirajte mišiće trupa prvenstveno kao stabilizatore, a tek onda kao generatore sile koji omogućavaju izvođenje pokreta.

Bojan