Zasto osobe sa bolom u ledjima imaju deficit u gipkosti misica kuka

gipkost_misica_kukaBol u donjem delu leđa postaje česta pojava kod osoba svih uzrasta. Glavni krivac za probleme sa leđima je način života koji vodimo. Višečasovno sedenje na radnom mestu i ispred televizora i računara ima izuzetno negativan uticaj na zdravlje.

sedeci_polozaj

Ljudsko telo je stvoreno da bi se kretalo, na različite načine i u različitim smerovima. Ukoliko lokomotorni aparat čoveka nije dovoljno aktivan bol je prvi signal da postoji problem. Ali kako objasniti vezu između bola u leđima i smanjene gipkosti mišića kuka?

Osnovna funkcija mišića trupa je stabilizacaija kičmenog stuba. Ako su mišići trupa slabi kičma gubi stabilnost. Da bi se nadoknadio deficit u stabilnosti u lumbalnom delu, telo kompenzatorno obezbeđuje stabilnost u predelu zgloba kuka. Zglob kuka mora da poseduje veliki stepen mobilnosti, tj amplitude pokreta u zglobu kuka treba da budu velike.

Ako je lumbalni deo tela izgubio na stabilnosti, kompenzatorno kuk gubi na mobilnosti. Deficit u mobilnosti kuka znači da mišići koji vrše pokrete nisu u mogućnosti da izvode pokrete velikih amplituda. Kada osobe sa bolom u leđima izvode vežbe istezanja lako se uočava problem sa smanjenim amplitudama. Vežbe kojima se može proveriti stepen mobilnost mišića oko zgloba kuka su prikazane su na slici ispod.

test_mobilnosti_kuka

Vežbe na osnovu kojih se može proceniti stepen mobilnosti mišića kuka: A) pregibači kuka, B) spoljašnji rotatori kuka, C) aduktori (primicači) kuka

Prioriteti u treningu da bi se eliminisao bol:

  1. Ojačati mišiće trupa – obezbediti stabilnost lumbalnom delu kičme.
  2. Istezati mišiće koji vrše pokrete u zglobu kuka – povratiti mobilnost zglobu.
  3. Oba zadatka izvoditi istovremeno.

Naravno da se treningom ne mogu rešiti svi problemi. Oslobodite se loših navika – utičite na uzrok nastanka bola.

Bojan