Vezba koju je lakse raditi sa tegovima nego bez

Vezba_laksa_sa_tegovima nego_bez

Verovali ili ne postoji i vežba koju je lakše raditi sa tegom nego samo sa težinom sopstvenog tela. Teško je razumeti kako se sa dodavanjem opterećenja može olakšati izvođenje neke vežbe. Vežba koju je lakše raditi sa tegovima nego bez njih je ČUČANJ NA JEDNOJ NOZI.

cucanj_na_jednoj_nozi

Čučanj na jednoj nozi se može raditi na nekoliko načina i predstavlja odličnu vežbu za jačanje svih mišića opružača nogu i stabilizatora kuka i kolena. Kada kažem SVIH opružača nogu upravo to i mislim – gluteusi, kvadriceps, sva 3 mišića zadnje lože buta, aduktori takođe kao pomoćni opružači kuka. Pored toga SVI stabilizatori kuka su aktivni jer učestvuju u održavanju ravnoteže u sve tri ravni (sagitalna, frontalna, transverzalna).

cucanj_na_jednoj_nozi_sa_tegovima

Kada se radi čučanj na jednoj nozi tokom faze spuštanja težište tela se pomera unazad, jer stopalo mora da ostane u potpunom kontaktu sa podlogom, a karlica i kukovi se spuštaju dijagonalno unazad. Ukoliko se u rukama drže tegovi i ruke su ispružene ispred tela (u predručenju), tegovi predstavljaju kontra-težu težištu tela koje se pomera unazad. Ako je noga na kojoj se stoji oslonac klackalice, tegovi u rukama su na jednoj strani klackalice, a težište tela na drugoj strani, te je lakše održati ravnotežu. Vežbu je lakše radti sa tegovima nego bez njih samo u slučaju da su tegovi težine 1 – 5 kg. U suprotnom težina tega predstavlja dodatni napor za sve mišiće nogu koji moraju da se izbore sa težinom tela + težinom tega.

polozaj_tezista_tokom_cucnja

Promena položaja težišta tela tokom izvođenja vežbe

Probajte, iznenadićete se koliko je lakše da se izvede pokret sa tegovima male težine nego bez tegova, jer je teže održati ravnotežni položaj.

Bojan