Novi pristup periodizaciji treninga snage

novi_pristup_periodizaciji_trenaznog_procesa

Priča o periodizaciji treninga nikada nije preterano interesantna, ali je veoma bitna kako za trenere koji se bave fizičkom pripremom tako i za glavne trenere. Najbolji treneri u sportovima kao što su košarka, fudbal, odbojka razlikuju se od prosečnih upravo u dobrom poznavanju periodizacije treninga, odnosno u pravilnom doziraju opretećenja u treningu tokom cele sezone i praćenju sportske forme igrača.

Pored dva osnovna tip periodizacije treninga: TRADICIONALNI PRISTUP I BLOK PERIODIZACIJA, Cal Dietz i Ben Peterson u knjizi Triphasic Training: A systematic approach to elite speed and explosive strength performance, predstavljaju novi pristup periodizaciji pre svega u treningu snage.

Triphasic_training

Osnovna ideja je da se u fazama treninga koje se nadovezuju akcenat posvećuje posebno EKSCENTRIČNOJ FAZI rada mišića, zatim IZOMETRIJSKOJ FAZI, a tek onda KONCENTIČNOJ FAZI.

faze_rada_misica

Objašnjenje osnovnih principa rada odlično je u videu ispod predstavio Joe Bonyai, izuzetno kvalitetan kondicioni trener.

 

Za razumevanje kompletne priče o trenažnim fazama potrebno je predznanje iz oblasti teorije sportskog treninga. Izvinjavam se onima kojima je video bio dosadan 🙂

Bojan