Knjiga na dar 9 – Optimal Muscle Training

knjiga_na_dar_smart_movement

Sjajno je kada u razgovoru sa pojedinim osobama ili čitanjem određenih knjiga shvatite kako se na potpuno drugačiji način i drugačijim metodama može doći do cilja. Čitanje knjige Optimal Muscle Training je na mene ostavilo baš takav utisak. Autor Ken Kinakin je na potpuno drugačiji način od svih prethodno meni poznatih analizirao vežbe snage sa Risk-Benefit aspekta. Koliko određena vežba može biti korisna ili štetna. Sjajno!

optimal_muscle_training

Izbor vežbi mi se ne sviđa, ali je pristup više nego odličan. Druga bitna karakteristika je što autor poklanja pažnju testiranju, kao indikatoru trenutnog stanja. Što dalje omogućava poređenje rezultata posle određenog vremena, kako bi se precizno ocenio stepen napretka.

Uživajte u čitanju! Knjiga vam se nalazi na ovom linku.

Bojan

Bolovi u ledjima mogu biti posledica problema sa primicacima

Microsoft PowerPoint - Presentation1

Sve je veći broj ljudi koji imaju probleme sa bolovima u donjem delu leđa. Pošto je ljudsko telo složen sistem, u kojem jedan deo tela ne funkcioniše nezavisno od drugih delova, u identifikaciji problema treba sagledati širu sliku. Stabilnost u predelu donjeg dela leđa se narušava lošom pokretljivošću kukova. Kada kukovi nisu dovoljno pokretljivi mišići u donjem delu leđa trpe hronično veća opterećenja, što posle određenog vremena stvara bol.

aduktori

Mišići primicači – aduktori

Primicači ili aduktori su mišići koji se nalaze sa unutrašnje strane butine i izvode pokret približavanja jedne noge drugoj. Kada su ti mišići nedovoljno razgibani nemoguće je dovoljno podići nogu na stranu, jer se oni suviše rano zategnu i onemogućavaju pokret nagore. Pri svim pokretima kada je neophodno napraviti veliki opseg pokreta na stranu, dolazi do zatezanja pomenutih mišića i kompenzatorno mišići leđa pomažu u izvođenju pokreta. Kada se u zglobu kuka ne mogu izvoditi pokreti adekvatnog opsega mišići leđa koji izvode pokrete naginjanja tela na stranu pokušavaju da pomognu. To dovodi do toga da usled čestih i prevelikih opterećenja nadražuju nerve koji iniciraju bol.

misici_ledja

Hronično opterećeni mišići leđa

Problem tada nije u mišićima leđa koji su hronično napeti, već u nedovoljnoj pokretljivosti mišića nogu koji umanjuju pokretljivost kukova. U tom slučaju treba istezati mišiće nogu do granice bola, kako bi se pokreti izvodili u zglobu kuka a ne u lubmalnom delu kičmenog stuba koji treba da bude stabilan. Jer osnovna funkcija mišića leđa je obezbeđivanje stabilnosti kičmenom stubu.

adductor stretch

Primer vežbe istezanja mišića primicača

Vežbe istezanja treba da se rade dugo i nisu uopšte prijatne!

Bojan

Sta je bitnije u sportu: talenat ili posvecen rad

hard-workout

Oduvek su mi bile dosadne pretpostavke koliko procenata uspeha u sportu zavisi od talenta, a koliko od teškog i napornog treninga. A posebno u slučajevima kada se uticaju talenta pridaje minimalan značaj, a vrednom radu i posvećenosti neopravdano veliki uticaj. Time se stvara slika posebno kog mladnih sportista da upornim radom mogu da postignu sve što žele. Što nažalost nije tačno.

Ko god je radio u sportu svakako će se složiti da neki sportisti brže a neki sporije usvajaju pokrete iz datog sporta. Da su jedni otporniji na pritisak koji stvara publika, a drugi su skloniji tremi itd. To je pokazatelj da ne krećemo svi sa istih polaznih tačaka, i da ne možemo svi dostići neslućene visine samo upornim radom.

Zato poslušajte dijalog dva sjajna autora, sa potpuno različitim gledištima. Ukoliko vam se svidi predlažem vam da pročitate knjige koje su napisali.

Uživajte!

Nadam se da vam se svidelo. Razmišljajte o tome.

Bojan

Moja nova omiljena vezba 21

smart_movement_vezbe

Sjajno je kada se jednom vežbom može razvijati nekoliko motoričkih sposobnosti. Isto tako sa aspekta ekonomičnosti odlično je ako se jednom vežbom razvija snaga nekoliko mišićnih grupa. Pogledajte video ispod.

Vežbom koju ste upravo pogledali razvija se snaga mišića ruku i ramenog pojasa, kao i mišića trupa. Takođe, unapređuje se koordinacija i ravnoteža. Posebno je bitno napomenuti da se mišići trupa jačaju po dva osnova. Primarno kao stabilizatori dok se radi sklek (u statičkom – izometrijskom režimu rada), a zatim i kao spona između oslonjene ruke i dijagonalne noge.

Probajte! Nije teško kao što izgleda!

Bojan