Cucanj se radi sa petama na zemlji

cucanj_se_radi_sa_petama_na_zemlji

Čučanj je jedna od fundamentalnih kretnih struktura. I pravilna tehnika izvođenja čučnja je osnov treninga snage. Najčešća greška koja se uočava prilikom izvođenja čučnja je podizanje peta sa osloncem samo na prednjem delu stopala. U tom položaju opterećenje na kolena je veliko, posebno u donjim pozicijama kada se kost natkolenice i kost potkolenice dodiruju malim kontaktnim površinama, a ligamenti i tetive mišića trpe velika opterećenja. Usled podizanja peta kolena se postavljaju u poziciju suviše ka napred, čime se u velikoj meri smanjuje učešće mišića zadnje lože buta i gluteusa u pokretu.

squat-lift

Butni mišići su pod velikim opterećenjem, a mišići zadnje lože i gluteusi su zanemarljivo uključeni u pokret. Pravilnim izvođenjem pokreta uspostavićete balans. Zato težite balansu.

Bojan

2 thoughts on “Cucanj se radi sa petama na zemlji”

  1. Podizanjem peta teziste tela se pomera unapred. U tom slucaju butni misici trpe veca opterecenja, ali je i opterecenje na kolenima znatno vece.

  2. Šta se dešava sa butnim mišićima kada se pete postave na podmetač visine 3-5 cm?

Comments are closed.