Vezbe nisu cilj vec sredstvo u treningu

vezbe-nisu-cilj-vec-sredstvo

Kada pravite plan, neophodno je da krenete od cilja. Zatim ćete izabrati metode i na kraju sredstva koja ćete koristiti. U treningu ciljevi mogu biti različiti i da bi se oni ostvarili koriste se trenažna sredstva – VEŽBE. Zapamtite vežbe su sredstva za postizanje ciljeva, a ne cilj sam po sebi.

glupi-cucanj

Potpuno beskorisna vežba

Treneri nemojte se oduševljavati kada vidite novu vežbu, već se zapitajte kako je možete primeniti da bi postigli cilj u treningu koji vam je važan. Potrebno je da izazov koji je pred vama sagledate s kraja, tj šta je trenažni cilj. U tom slučaju koristićete metode i sredstva koja znate da biste postigli dati cilj. Nijedna vežba nije cilj sam po sebi, jer se vežbama samo postižu ciljevi.

Pristupite treningu iz drugačije perspektive… Možda vam se otvore novi horizonti!

Bojan

Misici ledja se ne povredjuju jer su slabi, vec umorni

misici-ledja-slabi

Koliko sam samo puta čuo pitanje „Kojim vežbama da ojačam mišiće donjeg dela leđa?“, toliko puta dođem u iskušenje da sagovorniku sa kojim razgovaram kažem da nisam osoba sa kojom treba o tome da priča. Razlog za to je jer me to pitanje pitaju isključivo oni koji imaju posturalne probleme, a pre svega izraženu lumbalnu lordozu.

lordoza-lumbarna

Njihovi mišići leđa nisu slabi. Čak šta više, veoma su jaki. I to je jer su hronično napeti i pod stalnim opterećenjem. Razlog zbog kojeg me pitaju za odgovarajuće vežbe je osećaj opterećenja ili napora u donjem delu leđa, te misle da će jačanjem rešiti problem. Problem nije u slabosti mišića, već u njihovom hroničnom zamoru jer trpe dugotrajno velika opterećenja na račun drugih slabih mišića. Kada se obzirom na takvo stanje ovi mišići dodatno izolovano jačaju stanje se pogoršava i povrede nastaju veoma brzo.

Ono što treba uraditi u takvim situacijama je jačanje mišića glutealne regije, jer su oni glavni opružači kuka, a ne mišići leđa. A istovremeno jačanje stomačnih mišića sa kičmom u neutralnoj poziciji. Neutralno znači ne u flexiju ni u extenziju.

nepravilni-trbusnjaci

Na taj način mišići donjeg dela leđa će se rasteretiti dodatnog napora koji su vremenom kompenzujući slabosti ostalih grupa mišića preuzeli na sebe. Čime će se funkcionalnost celog tela povećati.

Razmislite o ovome, ako vas bole leđa!

Bojan