Najefikasniji nacin mobilizacije ramena

Da li ste se nekada zapitali da li statičko istezanje ima značajne efekte u povećanju pokretljivosti zglobova? Ova tema je izuzetno interesantna, a takođe i nedovoljno jasna. Smatram da se vežbama statičkog istezanja ostvaruje trenažni efekat na povećanje pokretljivosti samo na početku trenažnog procesa.

Ono što se potpuno zaboravlja je da mišići trebaju biti jaki i u krajnjim amplitudama pokreta. To svakako neće postati statičkim istezanjem. Zglob ramena je najpokretljiviji zglob ljudskog tela i mišići koji ga okružuju treba da budu dovoljno fleksibilni, a istovremeno i jaki da bi zglobu pružali stabilnost.

Želim sa vama da podelim nekoliko primera kako se može razvijati pokretljivost ramena u sagitalnoj ravni, konkretno fleksora ramena. Ali ne samo zadržavanjem krajnjih pozicija, već istovremenom stabilizacijom u zglobu jer preostale mišićne grupe neće biti potpuno relaksirane već će držati težinu tela ili tega, a samim tim i jačati baš u tim krajnjim pozicijama.

Prikazana vežba je prva koja se može raditi sa opterećenjem. Opretećenje će se povećavati vremenom i vreme zadržavanja u prikazanoj poziciji će biti do 30 sec.

Druga vežba je napredna i ona se ne preporučuje na početku trenažnog procesa. Može se raditi na karikama ili na vratilu. Evo primera još jedne vežbe koju možete raditi sa istim ciljem ali za istezanje ekstenzora ramena.

Ukoliko imate bolova u ramenu ili pitanja u vezi funkcionalnosti ramena Trening centar Top Gym vam stoji na raspolaganju.

Bojan

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde i dopusta od strane autora.