Razbijanje mitova u treningu N1

Mnogi fitnes treneri počinju trening sa svojim klijentima vežbama sa foam rollerom. To je sjajno. To znači da uče, da se usavršavaju i da napreduju. Nažalost mali broj njih zna zašto to rade i nekritički veruju fitnes trendovima.

RAZBIJANJE MITOVA

Mit broj 1

Masiranjem uz pomoć rollera se utiče na mišićno tkivo!

Vežbama sa foam rollerom se direktno ne utiče na mišićno i vezivno tkivo, već na centralni nervni sistem (CNS). Goldžijev tetivni organ (GTO) reaguje na promenu napetosti u mišiću. Usled masaže dolazi do promene napetosti u mišićima usled pritiska koji se vrši rolerom na šta reaguje GTO. Zatim preko eferentnih nerava šalje se impuls u mozak i tek nakon toga iz CNS stiže odgovor da se stepen napetosti u mišiću smanji tj da se opusti. Na nivou mišićnog tkiva NEMA PROMENA!

Mit broj 2

Vežbe treba raditi u pravcu pružanja vlakana mišića!

Pritisak kojim se vrši na vezivno i mišićno tkivo tokom vežbi sa rollerom je tako mali da ne može izazvati strukturalne promene na tkivu. Zato ću još jednom ponoviti TOKOM VEŽBI SA FOAM ROLLEROM NE DOLAZI DO STRUKTURALNIH VEĆ FUNKCIONALNIH PROMENA NA NIVOU MIŠIĆNO-VEZIVNOG TKIVA. Zato kako god da masirate efekat je isti.

Ako želite još informacija o ovoj i sličnim temama registrujte se za učešće na nekom od Top Academy seminara klikom na ovaj link.

Bojan

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde i dopusta od strane autora.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *