Visezglobne vezbe su mnogo cool

Trend zvani FUNKCIONALNI TRENING zapljusnuo je fitnes kulturu Srbije pre oko 2-3 godine i mnogo trenera se preko noći preobratilo iz kategorije treniranja grudi-biceps i leđa-truceps u Funkcionalne trenere. To je odlično jer pokazuje napredak u odnosu na davna vremena. Ono što treba imati u vidu je da nije ni sve ranije bilo loše i rađeno loše, niti je sada sve sjajno i besprekorno.

Govorimo trendu koje je nedavno postao aktuelan, trajaće neko vreme i zameniće ga neki drugi trend… Kao na primer EMS trening ili slično.

Fitnes trendovi 80ih i 90ih

Verovatno se smejete fitnes trendovima od pre 30 godina, budite sigurni za 20-30 godina smejaćemo se funkcionalnom treningu. Jedna od osnovnih karakteristika fukcionalnog treninga su višezglobne vežbe koje se izvode sa opterećenjem šipke, bučica, ketlbela itd. U kojoj meri se višezglobnim vežbama mogu korigovati deficiti koji postoje na nivou pojedinačnog zgloba? Veoma malo! Klijent kada dodje na prvi trening najčešće nema adekvatan nivo mobilnosti u zglobovima, nema dovoljan nivo kontrole pokreta kicmenog stuba, međumišićna koordinacija nije perfektna. I kada tom klijentu date višezglobne vežbe ne izvodi ih sve perfektno.

Ne mislite valjda da ćete čučnjem dovoljno uticati na uspostavljanje adekvatne unutrašnje i spoljašnje rotacije u kolenu. Ukoliko ne povratite te amplitude klijetni su u riziku od povrede ligamenata kolena. Kada koleno ne funkcioniše dobro pri izolovanim pokretima, neće ni pri složenim. Da li ćete zgibovima na pravi način uticati da lopatica pravovremeno klizi preko grudnog koša prilikom flexije i extenzije ramena. Ako međumišićna koordinacija nije dobra jedna ruka će da vuče jače a na drugoj ruci će se brže zamarati rotatori ramena. Kada lopatica ne funkcioniše dobro pri izolovanim pokretima, neće ni pri složenim.

Ove i slične situacije MORAJU da se koriguju izolovano! Višezgobne vežbe imaju ograničen trenažni efekat u ovakvim slučajevima.

Zato kritički sagledajte principe, metode, sredstva u treningu i izaberite najbolje u odnosu na trenažne ciljeve.

Bojan

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde i dopusta od strane autora.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *