Bol pri izvodjenju sklekova

Limitirajući faktora za izvođenje pojedinih vežbi ne mora biti deficit u snazi već nepripremljenost pasivnih stabilizatora zglobova (ligamenata i tetiva). U tim situacijama se često javlja bol koji onemogućava nastavak izvođenja pokreta ili progresiju opterećenja. Jedan od primera je bol u zglobovima ručja pri izvođenju sklekova.

Bol u zglobovima ručja

Pri poziciji upora ugao između šake i podlaktice je oko 90°. Za neutrenirane osobe ova pozicija može da predstavlja problem jer ligamenti i tetive oko zglobova ručja nisu adaptirane na sile pritiska pod tim uglovima, što stvara bol. Posebno kod osoba ženskog pola, koje najčešće imaju dobru pokretljivost u zglobovima ali ne i snagu u tim amplitudama. Rešenje je ne menjati vežbu i tražiti alternativna rešenja, nego ojačati zglobove u krajnjim amplitudama. I to ovim vežbama.

Prikazane vežbe su osnavni nivo, od kojeg treba krenuti. A nastaviti sa sporim progresivnim povećanjem opterećenja do pozicije skleka.

Za dodatne informacije posetite Trening centar Top Gym, na Autokomandi ili Novom Beogradu.

Bojan 

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde i dopusta od strane autora. 

Koleno: prevencija i rehabilitacija

Bez obzira što medicina i tehnologija treninga neprestano napreduju broj povreda prednjih ukrštenih ligamenata kolena se povećava. Takođe, broj fizioterepeuta i trenera koji vode proces rehabilitacije od povreda ili preventivne treninge je sve veći. Ono što me zabrinjava je to što taj posao rade nepotpuno.

Koji tip vežbi prevencije je adekvatan za sportiste koji rade ovakve kretnje?

Da li je ovaj čučanj najbolji izbor….

….. za sportiste koji u strukturi kretnji sporta kojim se bave imaju ovakve pokrete?

Obratite pažnju na položaj kolena

NIJE!! Jer se zglobovi moraju progresivno trenirati u pozicijama koje su rizične od povreda, tj. u kojima se povrede najčešće defavaju. Na videima koji slede su primeri vežbi.

View this post on Instagram

Workout ⚡

A post shared by TOP GYM Trening Centar (@topgym_beograd) on

Za više primera i kvalitetnu progresiju opterećenja posetite Top Academy seminare.

Bojan 

Sva prava zadržana. Nijedan deo ovog
teksta se ne može samovoljno umnožavati bilo kakvim putem bez podnesene potvrde
i dopusta od strane autora.